Implementarea standardelor de management

8 februarie 2021

La finalul anului trecut, asociația noastră a început, alături de celelalte organizații Caritas din România, un proces care se va întinde pe câteva luni și care presupune implementarea standardelor de management Caritas Internationalis, scopul fiind creșterea capacităților organizaților membre și a Confederației Caritas România.

„Organizațiile membre trebuie să îndeplinească standarde minime de guvernare, infrastructură organizațională, viabilitate și răspundere financiară și conformitate cu codurile etice de conduită, cum a decis Consiliul reprezentativ. Rămân autonome în statutul lor juridic, financiar și contractual.” (Regula internă 1.3).

Structura Standardelor de Management Caritas Internationalis: Standard 1: Legislația și Codul Etic; Standard 2: Guvernare și organizare; Standard 3: Management financiar și contabilitate; Standard 4: Implicarea părților interesate și Standard 5: Salvgardare.

Reamintim că Asociația Caritas Eparhial Oradea face parte, alături de celelalte organizații Caritas din România din Confederația Caritas România. Confederația Caritas România face parte din Caritas Europa și, prin Caritas Europa, este membră a familiei Caritas Internationalis și, prin urmare, trebuie să implementeze standarde de management ale Caritas Internationalis.

Adela Popa-Ghițulescu
Director executiv

Vezi alte noutăți

5 mai 2025
Un număr tot mai mare dintre beneficiarii cantinei sociale aleg să se implice în mod voluntar în activitățile zilnice de întreținere a spațiului.
4 mai 2025
Duminică, 4 mai a.c., rezidenții „Casei Frențiu” au avut ocazia de a-și exercita dreptul la vot cu ajutorul unei urne mobile, deplasată special pentru alegerile locale și cele prezidențiale.
4 mai 2025
La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal
Mai multe noutăți