Voluntarii ne scriu
27 ianuarie 2021
În zilele care au trecut am avut bucuria de a fi încercați de emoțiile generate de Ziua Voluntarului Caritas.
Străduința ca aprecierile și recunoștința noastră să ajungă la inimile lor se pare că a avut rezultate optime, întrucât acest eveniment, chiar dacă s-a desfășurat online,
a generat bucurie și, totodată, introspecții care au devenit feedback-uri
ce sunt și vor rămâne pentru noi sursă de optimism și de revigorare, în momentele în care, poate, ne simțim obosiți sau copleșiți.
Emoționați, la rândul nostru, împărtășindu-i bucuria, am considerat potrivit să îi răspundem, tot prin intermediul tehnologiei urmând ca, atunci când va fi posibil, să retrăim împreună ecourile acestor momente atât de importante: "Teo dragă, îți mulțumim pentru acest feedback! Ne simțim onorați să avem în preajmă oameni precum sunteți voi, voluntarii noștri! Ajutorul vostru este nemărginit, mai ales când îl primim în momentele esențiale ale desfășurării activităților noastre sociale. În ceea ce te privește, ai primit acest premiu doar datorită implicării tale și disponibilității tale de a participa la activitatea noastră. Emoțiile, recunoștința, bucuria de a te avea alături de noi și de a avea toți voluntarii care dorim să ne fie alături încercăm să le cuprindem, încă o dată într-un uriaș MULȚUMIM!”
Teodora BODA
Asistent social practicant
Vezi alte noutăți

La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal