Managementul stresului
26 ianuarie 2021
Atunci când sarcinile pe care le avem de făcut la locul de muncă și/sau în familie sunt tot mai multe, putem ajunge să ne simțim copleșiți de responsabilități și putem experimenta sentimente de tristețe, iritabilitate, furie, anxietate, oboseală, disperare etc. Toate acestea sunt semne ale stresului pe care fiecare dintre noi ajunge să îl experimenteze uneori. Ce putem face însă pentru a gestiona stresul?
Adela Popa GHIȚULESCU
Coordonator proiect
Asociația Caritas Eparhial Oradea a derulat în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021
patru sesiuni
de traininguri
pe tema Managementul stresului.
Acestea au fost susținute de Mihaela Levai, psiholog cu peste 20 de ani de experiență în domeniu, care aplică atât în viața personală cât și în cea profesională metode de gestionare a stresului, învățându-i pe cei care îi solicită sprijinul metode de a face față presiunilor și provocărilor cu care aceștia se confruntă în viața de zi cu zi.
Cei aproape 40 de participanți
la modulele de training
au fost ajutați să înțeleagă ce este stresul și care sunt mecanismele sale de funcționare, să descopere felul în care fiecare persoană răspunde la stres, au aplicat o scală de stres pentru a vedea nivelul de stres pe care fiecare îl resimte și pentru a identifica cât de stresați sunt.
După ce au fost listate efectele stresului asupra organismului, au fost prezentate cele 4 tipuri principale de stres. Odată cunoscute tipurile de stres care ne afectează, au fost explicate tehnicile de diminuare a stresului care pot fi puse în practică în fiecare zi, în funcție de context și de preferințele individuale.
O parte importantă din timpul alocat trainingului
a fost dedicată experimentării unor tehnici de control al stresului cum sunt tehnica respirației și trainingul autogen.
A fost apoi prezentat un model simplificat al stresului care are la bază teoria cognitiv comportamentală dezvoltată de Albert Ellis și tehnicile de intervenție direcționate spre fiecare componentă a stresului.
Punând în practică tehnicile prezentate, cursanții vor putea deveni mai eficienți în gestionarea problemelor cu care se confruntă, încrezători în forţele proprii, flexibili, detaşaţi, calmi şi relaxaţi, plini de resurse şi energie.
Secretul constă în exersarea lor constantă, în formarea de obiceiuri noi care ajută la prevenirea stresului prin antrenament, pas cu pas! După cum afirma Dave Ramsey: Dacă vrei ceva ce nu ai avut niciodată, trebuie să faci ceva ce nu ai făcut niciodată.
Trainingurile
au avut loc în cadrul proiectului Dezvoltarea profesională a specialiștilor ce lucrează în comunitățile roma,
finanțat de Renovabis.
Adela Popa GHIȚULESCU
Coordonator proiect
Vezi alte noutăți

La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal