Cantina Socială

Susține proiectele noastre

Cantina Socială

PROCEDURA DE ADMITERE a Serviciului Cantină Socială

1. Acte necesare (copie: act de identitate, Adeverinţă de venit, cupon pensie, cupon ajutor social, cupon indemnizaţie de handicap, scrisoare medicală).

2. Criterii de eligibilitate a beneficiarilor:
- Persoană fără adăpost sau cu domiciliul instabil;
- Persoană care nu realizează venituri;
- Persoană care a împlinit vârsta de pensionare, aflată într-una dintre următoarele situaţii: este izolată social, nu are susţinători legali, este lipsită de venituri;
- Persoană singură;
- Invalizii şi bolnavii cronici;
- Persoană a cărui venit nu depășește 250 lei;
- Persoane ale căror cheltuieli de întreţinere a locuinţei depășesc veniturile, şi/sau asigurarea hranei zilnice pune în pericol stabilitatea financiară;
- Există dorinţă de colaborare, de implicare activă şi de a mobiliza resursele interioare pentru ieşirea din impas;
- Imigranţi – persoane al căror domiciliu nu este în localitatea Oradea sau în România, dar periodic stau în localitate/ţară şi nu dispun de resursele necesare asigurării unui trai decent.

3. Cine ia decizia de admitere în cadrul serviciului:
Echipa ACEO este multidisciplinară, nevoile beneficiarilor sunt evaluate de către această echipă, diversitatea echipei permiţând o evaluare comprehensivă a fiecărui caz. Rolul fiecărui membru al echipei este clar stabilit în Fişa postului, fiind în concordanţă cu pregătirea profesională şi experienţa fiecăruia. Deciziile se iau în urma analizei fiecărui caz, de comun acord, în cadrul şedinţelor de discuţii pe cazuri. Deciziile luate sunt consemnate într-un proces verbal, care conţine şi motivul care stă la baza deciziilor luate. Coordonatorul departamentului social monitorizează şi evaluează activitatea pe fiecare caz. Preşedintele organizaţiei supervizează activitatea echipei.

4. Modul de consemnare a deciziei
La birou se prezintă potenţialul beneficiar, completează cererea pentru prestarea serviciilor de cantină, după care se întruneşte comisia.

Decizia de respingere/admitere se realizează atât verbal cât şi în scris, fiind notat în registrul de evidenţă a întâlnirii cu beneficiarii cât şi în procesul verbal lunar de discuţii pe cazuri al cantinei sociale.

Selectarea persoanelor care dobândesc acces la serviciile de asistenţă socială ale Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea se bazează pe criterii de eligibilitate obiective, transparente şi în conformitate cu misiunea organizaţiei. Serviciile sunt acordate fără nici un fel de discriminare. Criteriile de selecţie sunt afişate în mod vizibil, la intrarea în asociaţie şi sunt de asemenea explicate tuturor beneficiarilor. Fiecare solicitare este evaluată pe teren de către un asistent social. După efectuarea evaluării complexe, pe baza criteriilor de selecţie, echipa multidisciplinară stabileşte dacă e cazul eligibil sau nu. În urma fiecărei şedinţe de discuţii pe cazuri se întocmeşte proces verbal. Fiecare decizie luată cu privire la acceptarea sau refuzarea cazului este consemnată în procesul verbal împreună cu motivele care stau la baza deciziei luate. Se întocmeşte Fişa de evaluare iniţială dacă solicitantul este eligibil, după care urmează pregătirea fiecărui instrument de lucru din dosar.

5. Modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii (contractul este încheiat între asociaţie şi beneficiar, în două exemplare).

Pentru ca îndatoririle beneficiarilor să fie transparente, ele trebuie să fie cunoscute şi înţelese de fiecare beneficiar. De aceea, Asociaţia Caritas Eparhial Oradea încheie cu fiecare beneficiar în parte un Contract pentru acordarea de servicii sociale în baza Ordinului nr. 73/ 2005. 

În contract sunt prevăzute responsabilităţile şi îndatoririle beneficiarilor. Înainte ca beneficiarii să semneze acest contract, personalul competent se asigură că sunt înţelese drepturile şi îndatoririle stipulate. Înţelegerea îndatoririlor şi a obligaţiilor beneficiarilor se verifică prin evaluarea periodică a cazului.

Asociaţia Caritas Eparhial Oradea încurajează implicarea directă a beneficiarilor în rezolvarea problemelor întâmpinate. Astfel, beneficiarii participă activ la stabilirea Planului Personalizat de Intervenţie, unde de asemenea se stabilesc specific responsabilităţile beneficiarului în vederea atingerii scopului propus. Aceste responsabilităţi sunt evaluate periodic şi la încheierea intervenţiei.

6. Contribuţia beneficiarului: masa este oferită în mod gratuit.

PROCEDURĂ DE ÎNCETARE A SERVICIULUI SOCIAL CANTINA SOCIALĂ
Selectarea persoanelor care dobândesc acces la serviciile de asistenţă socială ale Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea se bazează pe criterii de eligibilitate obiective, transparente şi în conformitate cu misiunea organizaţiei. Serviciile sunt acordate fără nici un fel de discriminare. Însă, în anumite situații obiective, se poate înceta acordarea serviciului social Cantina socială. Condiţiile de încetare a acordării serviciului au loc în următoarele situaţii:
* Nerespectarea condiţiilor contractuale;
* Comportament inadecvat faţă de personalul şi bunurile cantinei;
* Expirarea duratei pentru care a fost încheiat contractul;
* Expirarea, suspendarea sau retragerea licenței de funcționare;
* Acordul părţilor privind încetarea contractului;
* Scopul contractului a fost atins;
* Forţa majoră, daca este invocată;
* Refuzul obiectiv al beneficiarului de servicii sociale de a mai primi serviciile sociale, exprimat în mod direct sau prin reprezentant;
* Nerespectarea în mod repetat de către beneficiarul de servicii sociale a regulamentului de ordine interioară al furnizorului de servicii sociale; 
* Încălcarea de către furnizorul de servicii sociale a prevederilor legale cu privire la serviciile sociale, dacă este invocată de beneficiarul de servicii sociale;
* Retragerea autorizaţiei de funcţionare sau a acreditării furnizorului de servicii sociale;
* Limitarea domeniului de activitate pentru care furnizorul de servicii sociale a fost acreditat, în măsura în care este afectată acordarea serviciilor către beneficiarul de servicii sociale;
* Schimbarea obiectului de activitate al furnizorului de servicii sociale, în măsura în care este afectată acordarea serviciilor către beneficiarul de servicii sociale.
* La cererea expresă a beneficiarului;
* Lipsă colaborare;
* Deces; 
* Altele.

ACTIVITĂŢILE în cadrul Serviciului „Cantina Socială” sunt următoarele:
* Prepararea şi servirea unei mese calde (precum şi mese festive: Crăciun, Paşti);
* Obţinere de acte de identitate sau alte documente oficiale;
* Colaborare cu alte instituţii şi organizaţii de profil şi reprezentarea intereselor beneficiarilor în faţa instituţiilor;
* Informare cu privire la drepturile legale ale beneficiarilor;
* Medierea muncii;
* Monitorizare;
* Facilitarea accesului la duşuri, pentru a menţine igiena corporală a persoanelor fără adăpost şi asigurarea unei vestimentaţii adecvate;
* Consiliere;
* Activităţi de grup pentru beneficiari.

Donații pentru serviciile sociale

Persoanele care doresc să sprijine activitatea Cantinei Sociale pot lua legătura cu asistentul social care se ocupă de serviciile sociale: Cantina socială și Dușurile sociale.

Teodora Boda
Asistent social
Telefon: 0770302658
E-mail: caritaseparhial@yahoo.it

Centrul Social ”Maria Rosa”
Strada Theodor Aman 1C
410504 - Oradea, Bihor
România
Share by: