Primăvară cu surprize pentru cei nevoiași

4 martie 2021

Începutul primăverii a venit cu o surpriză frumoasă pentru beneficiarii cantinei sociale. În urma unui contract de sponsorizare cu firma SC REROPAM SRL (producător de încălțăminte din piele naturală), am avut posibilitatea de a oferi beneficiarilor câte o pereche nouă de încălțăminte, bucurându-i și, totodată, eliberându-i de această grijă, pentru o vreme.

Reacțiile pozitive ale persoanelor fără adăpost și ale celor vârstnici cu resurse financiare limitate care vin zilnic la cantină pentru a primi hrana caldă pregătită pentru ei ne-au stârnit emoții și satisfacția unui lucru bine înfăptuit. Unul dintre beneficiari ne-a mărturisit că merge mulți kilometri zilnic pe jos și că va purta acești pantofi „doar duminica, de Paști și în orice altă sărbătoare”, motivând că sunt „prea buni și prea frumoși” ca să fie purtați zilnic, pentru că vrea să îi aibă cât mai mult timp posibil.

O altă doamnă ne-a zis, cu recunoștință, că nu știe cum să ne mulțumească pentru că nu va mai umbla cu tălpile rupte pe care le are la adidașii pe care „îi poartă de mult timp”, arătându-ne, de altfel, că este vorba despre aceeași pereche pe care o primise tot de la asociația noastră, în anul 2019.

Cuprinși de bucuria beneficiarilor și primind mulțumirile lor, se cuvine să transmitem aceste aprecieri firmei SC REROPAM SRL care ne-au oferit posibilitatea realizării acestei surprize pentru cei mai sărmani de lângă noi!

Teodora BODA
Asistent social practicant

Vezi alte noutăți

5 mai 2025
Un număr tot mai mare dintre beneficiarii cantinei sociale aleg să se implice în mod voluntar în activitățile zilnice de întreținere a spațiului.
4 mai 2025
Duminică, 4 mai a.c., rezidenții „Casei Frențiu” au avut ocazia de a-și exercita dreptul la vot cu ajutorul unei urne mobile, deplasată special pentru alegerile locale și cele prezidențiale.
4 mai 2025
La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal
Mai multe noutăți