Curățenie de primăvară la cantina socială
16 martie 2024
Pentru că este important să ne desfășurăm activitatea cu beneficiarii serviciului Cantina socială în condiții optime si pentru că voluntarii organizației rezonează cu noi și se implică, în măsura timpului lor disponibil, în tot ceea ce facem, ieri, 15 martie a.c., ne-am întâlnit la sediul cantinei sociale, pentru curățenia de primăvară.
Însoțiți pe tot parcursul activității de coordonatorul lor, Andreea Ghercă, voluntarii au realizat multe lucruri într-un timp relativ scurt: de la băile în care beneficiarii efectuează, în fiecare zi de joi, între orele 10.00-12.00, dușurile sociale și până la partea de exterior a cantinei, lucrurile (ferestre, uși, holuri, chiuvete, toalete) au strălucit datorită ajutorului primit din partea voluntarilor.
Sarcinile au fost stabilite și realizate împreună cu coordonatorul de voluntari.
Mulțumim voluntarilor prezenți și mulțumim, totodată, pentru calitatea lucrului atât de bine făcut în folosul beneficiarilor cantinei sociale!
Teodora BODA
Asistent social specialist
Vezi alte noutăți

La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal