Activități pentru mămici și copii
23 ianuarie 2024
Sâmbătă, 20 ianuarie a.c.,
la Centrul de Informare și Consiliere pentru Refugiați Oradea (CICRO) a avut loc o minunată întâlnire numită „Free Mom”.
În paralel s-au desfășurat două evenimente: relaxare - timp pentru mămici - și un master class
creativ pentru copiii ucraineni, numit „La mare”.
Copiii au devenit, preț de câteva minute, adevărați locuitori subacvatici, au vizionat videoclipuri informative, au făcut pești clovn și au învățat noi cuvinte românești pe o temă marină.
Simultan, un psiholog se ocupa de mamele prezente. Antrenamentul de grup cu exerciții interactive a contribuit la aprofundarea cunoștințelor despre psihologia comunicării cu copiii. Mamele au creat un colaj de dorințe și planuri pentru acest an. Această întâlnire a arătat cât de important este ca mamele să aibă timp liber pentru ele însele, pentru a-și reface propriile resurse interioare și pentru a se simți cât mai bine. Mamele au purtat discuții libere, servind ceai și prăjituri, s-au relaxat și au vorbit despre visurile lor.
Olha TARANUKHA
Vezi alte noutăți

La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal