Raport Anual 2020

20 iulie 2021

Am început anul 2020 cu mult curaj și cu multe planuri de realizat dar, din cauza pandemiei, multe dintre ele nu am reușit să le punem în practică. Totuși, la sfârșitul anului, când am tras linia și am văzut câte am reușit să facem, ne-am bucurat și bucuria noastră este deplină dacă o putem împărtăși cu voi.

În paginile Raportului prezentăm activitatea asociației din următoarele departamente:
Departamentul de asistență socială are un serviciu relicențiat: Serviciul Cantină Socială; un nou serviciu licențiat: Serviciul Centru Rezidențial ”Casa Frențiu” și un serviciu educațional: Serviciul After School ”Sfântul Martin”.

Departamentul de voluntariat a organizat cele mai multe întâlniri online, din cauza restricțiilor impuse. Cu toate acestea, au fost voluntari prezenți și fizic la distribuirea de alimente familiilor aflate în dificultate și la distribuirea unei mese calde pentru cei vulnerabili.

Departamentul de fundrasing, nou înființat, a început timid, din cauza pandemiei, dar cu un proiect de anvergură: găsirea de fonduri pentru construcția unei grădinițe. Fundația construcției, a fost realizată până la sfârșitul anului.

Prin Departamentul de proiecte și programe s-au scris și s-au depus 12 proiecte, în valoare totală de 1.689.802 Euro: 5 proiecte au fost aprobate și implementate pe parcursul anului 2020, valoarea lor fiind de 187.419 Euro.

Departamentul economic a venit în sprijinul activităților sociale ale organizație prin înființarea a două noi activități economice: CEO Catering și CEO Student.

Departamentul financiar contabil încheie anul 2020 cu un bilanț al resurselor financiare pozitiv în sensul în care, în al doilea an, consecutiv, am reușit să atragem mai multe resurse din țară decât din străinătate.

Prin acest Raport anual 2020, mulțumim partenerilor și colaboratorilor, finanțatorilor și sponsorilor care, prin ajutorul lor, fac ca eforturile noastre să nu fie în zadar și cei mai vulnerabili să aibă speranța că se poate face ceva și pentru ei.

Despre activitatea din anul 2020, mai pe larg, veți găsi informații ”răsfoind” acest Raport Anual, în format pdf: RAPORT ANUAL 2020 PDF


De 15 ani suntem împreună! Vă mulțumim!

Pr. Olimpiu TODOREAN
Președinte

Vezi Raportul Anual 2020

Vezi alte noutăți

5 mai 2025
Un număr tot mai mare dintre beneficiarii cantinei sociale aleg să se implice în mod voluntar în activitățile zilnice de întreținere a spațiului.
4 mai 2025
Duminică, 4 mai a.c., rezidenții „Casei Frențiu” au avut ocazia de a-și exercita dreptul la vot cu ajutorul unei urne mobile, deplasată special pentru alegerile locale și cele prezidențiale.
4 mai 2025
La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal
Mai multe noutăți