Siguranța în mediul online și siguranța rutieră

17 iulie 2023

Reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție Județean Bihor – Compartimentul de Analiză și Prevenire – au trecut pragul Centrului After School ’’Sfântul Martin” Ioaniș, marți, 11 iulie 2023, desfășurând o serie de activități informativ-preventive privind siguranța în mediul online, prevenirea comportamentelor de bullying/ cyberbullying și siguranța rutieră, activități la care au participat copii de clasele I – VIII. Activitatea s-a desfășurat pe două grupe de vârstă.

Scopul activității a fost informarea și conștientizarea copiilor cu privire la pericolele ce se ascund în mediul online, prevenirea comportamentelor de bullying/cyberbullying precum și creșterea gradului de informare cu privire la prevenirea efectelor negative ale acestor fenomene și creșterea gradului de siguranță rutieră.

În ceea ce privește siguranța în mediul online, copiii au fost informați asupra pericolelor care îi pândesc în momentul în care folosesc internetul fără să acorde importanță aspectelor de siguranță ce se impun, iar în acest sens copiii au primit informații utile privind folosirea tehnologiei în condiții de siguranță, respectarea vieții private și a demnității persoanelor. De asemenea, au fost prezentate cauzele și implicațiile fenomenului de bullying/ cyberbullying asupra dezvoltării psihice a copiilor. În cadrul discuțiilor interactive, copiii au fost învățați să recunoască manifestările concrete ale acestor fenomene și să reacționeze atât față de agresor cât și în favoarea victimei.

În cadrul activității pentru siguranța rutieră au fost prezentate noțiuni specifice circulației rutiere, noțiuni privind siguranța copiilor pe stradă și la locurile de joacă. Cu această ocazie li s-au oferit informații utile privind modul în care pot fi în siguranță atunci când folosesc bicicleta și trotineta, informații despre vârsta legală și măsurile de protecție care trebuie luate atât ziua, precum și când se înserează.  De asemenea, au fost informați despre cum se circulă corect în calitate de pietoni, cum se traversează strada marcată cu indicatoare rutiere sau semaforizată, dar și în lipsa acestora.

Activitatea s-a desfășurat într-o manieră interactivă, copiii implicându-se activ, plini de entuziasm, dornici de a învăța lucruri noi, conștientizând astfel, conform vârstei lor, pericolele la care pot fi expuși.

Corina ANDRAȘ
Coordonator centru

Vezi alte noutăți

5 mai 2025
Un număr tot mai mare dintre beneficiarii cantinei sociale aleg să se implice în mod voluntar în activitățile zilnice de întreținere a spațiului.
4 mai 2025
Duminică, 4 mai a.c., rezidenții „Casei Frențiu” au avut ocazia de a-și exercita dreptul la vot cu ajutorul unei urne mobile, deplasată special pentru alegerile locale și cele prezidențiale.
4 mai 2025
La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal
Mai multe noutăți