Dușurile sociale s-au redeschis
15 iulie 2021
Odată cu relaxarea anumitor măsuri impuse de autorități, Asociația Caritas Eparhial Oradea a găsit momentul oportun pentru reluarea activității ”Dușurilor sociale”, activitate a serviciului social licențiat ”Cantina Socială” ce se desfășoară la Centrul „Maria Rosa”.
Această activitate, pe cât de inovativă pe plan local, pe atât de necesară pentru persoanele fără adăpost, se desfășoară, în prezent, de două ori pe săptămână, pentru cei care nu au un loc unde să facă un duș.
Începând cu luna iulie, avem voluntari noi care au ales să se implice în această activitate, fapt care ne bucură, mai ales pentru că sunt cel puțin 2 ani de când nu s-a mai întâmplat acest lucru.
Acum însă, există din nou posibilitatea ca interacțiunea dintre voluntari și beneficiari să fie mai puternică, efectul fiind pozitiv de fiecare dată: beneficiarii se simt înțeleși și membri ai grupului existent la cantină (format din angajați și voluntari), iar voluntarii reușesc să-și dezvolte empatia pentru cei vulnerabili, aflați în situații majore de dificultate.
Asistentul social a prezentat voluntarelor interesate de această activitate modul în care se desfășoară ”Dușurile sociale”, sarcinile care le-ar reveni lor și, mai mult decât atât, a oferit voluntarelor posibilitatea de a fi prezente de la începutul programului de dușuri până la finalul acestuia.
Mulțumim voluntarelor pentru bunăvoința și implicarea lor, pentru zâmbetul de pe chip și pentru „Mulțumesc”-ul pe care îl primim, la plecarea lor din Centrul social!
Teodora BODA
Asistent social practicant
Din luna martie a anului trecut, această posibilitate pe care o oferim beneficiarilor cantinei sociale a fost sistată, datorită contextului pandemic.
Această activitate, pe cât de inovativă pe plan local, pe atât de necesară pentru persoanele fără adăpost, se desfășoară, în prezent, de două ori pe săptămână, pentru cei care nu au un loc unde să facă un duș.
Începând cu luna iulie, avem voluntari noi care au ales să se implice în această activitate, fapt care ne bucură, mai ales pentru că sunt cel puțin 2 ani de când nu s-a mai întâmplat acest lucru.
Acum însă, există din nou posibilitatea ca interacțiunea dintre voluntari și beneficiari să fie mai puternică, efectul fiind pozitiv de fiecare dată: beneficiarii se simt înțeleși și membri ai grupului existent la cantină (format din angajați și voluntari), iar voluntarii reușesc să-și dezvolte empatia pentru cei vulnerabili, aflați în situații majore de dificultate.
Asistentul social a prezentat voluntarelor interesate de această activitate modul în care se desfășoară ”Dușurile sociale”, sarcinile care le-ar reveni lor și, mai mult decât atât, a oferit voluntarelor posibilitatea de a fi prezente de la începutul programului de dușuri până la finalul acestuia.
Mulțumim voluntarelor pentru bunăvoința și implicarea lor, pentru zâmbetul de pe chip și pentru „Mulțumesc”-ul pe care îl primim, la plecarea lor din Centrul social!
Teodora BODA
Asistent social practicant
Vezi alte noutăți

La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal