Când dar din dar se face Rai...

28 decembrie 2020

În săptămâna dinaintea Crăciunului, printr-o mobilizare reușită de energie și de resurse, programul nostru privind sprijinul pe care îl acordăm unui număr de 58 de persoane aflate în dificultate s-a concretizat, în mod util, prin oferirea de pachete cu alimente personalizate conform nevoilor fiecărei familii în parte. Ne-am propus să le fim alături într-un moment care presupune cheltuieli suplimentare pentru asigurarea unor Sărbători liniștite, în care nevoia de alimente este mai mare decât în mod firesc.

Astfel, împreună cu un voluntar, am ajuns la domiciliul fiecăruia dintre cei cărora ne adresăm cu acest program, aducând totodată bucurie pe chipurile copiilor pe care i-am revăzut la fel de veseli și sfioși, dar și nerăbdători în așteptarea Moșului.

Aceste pachete au fost posibile datorită colectei de alimente care s-a desfășurat în cursul lunii decembrie la Era Shopping Park și Selgros Cash&Carry, din Oradea; au conținut: ulei, făină, zahăr, orez, mălai, paste făinoase și cozonaci. Generozitatea donatorilor din cursul acestei luni a ajuns în casele familiilor monoparentale, familiilor cu mai mulți copii, familiilor care au fost puternic afectate de efectele economice deloc plăcute ale acestui an pandemic (șomaj tehnic, pierdere a locului de muncă, program de lucru parțial, etc.). Cu atât mai mult, acest demers al asociației a fost primit cu multă bucurie și cu zâmbete care afișau o recunoștință sinceră și emoționantă. De la mulțumirile pe care le-am primit, la rândul nostru, cu bucurie și emoție, am avut surpriza de a fi salutați de o doamnă, pe scara unui bloc, care ne-a mărturisit: "Nu îmi vine să cred că voi chiar existați și chiar îi căutați și îi ajutați pe cei săraci. Am mai auzit despre voi, dar acum că vă și văd, nu-mi pare real că este într-adevăr așa cum am auzit! De ce nu fac și alții ca voi? Să vă fie de bine și să aveți Sărbători frumoase!"

Mulțumind acestei doamne pentru apreciere și păstrând acest feedback în sufletele noastre pentru momentele în care oboseala își va spune cuvântul, mulțumim și noi celor care s-au oprit și au donat pentru cei aflați în dificultate. Fără aceste daruri nu am fi putut oferi, la rândul nostru, sprijinul de care au atâta nevoie aceste familii, care depun eforturi uriașe pentru asigurarea unui trai decent și pentru o bună dezvoltare a copiilor lor.

Anul viitor vom continua distribuirea de alimente pentru că nu doar de sărbători aceste familii au nevoie de ajutor.

Teodora Boda
Asistent social practicant


Vezi alte noutăți

5 mai 2025
Un număr tot mai mare dintre beneficiarii cantinei sociale aleg să se implice în mod voluntar în activitățile zilnice de întreținere a spațiului.
4 mai 2025
Duminică, 4 mai a.c., rezidenții „Casei Frențiu” au avut ocazia de a-și exercita dreptul la vot cu ajutorul unei urne mobile, deplasată special pentru alegerile locale și cele prezidențiale.
4 mai 2025
La cantina socială a Asociației Caritas Eparhial Oradea, considerăm că vocea beneficiarilor este esențială pentru buna funcționare a serviciului. De aceea, ne consultăm permanent cu ei, chiar și în ceea ce privește meniul zilnic, pentru a ne asigura că preparatele răspund nevoilor reale, atât din punct de vedere nutrițional, dar și din prisma problemelor de sănătate pe care aceștia le au. Avem 30 de persoane zilnic, la masă. O media anuală ne arată că pragul cantinei sociale ne este trecut de 80 de persoane distincte care devin beneficiari acestui serviciu. Oameni de care suntem alături pe tot parcursul anului, oameni cărora încercăm să le îndulcim zilele, sărbătorindu-le aniversările. Prin existența dușurilor sociale, oferim mai mult decât posibilitatea efectuării igienei corporale; oferim posibilitatea recăpătării unui strop din demnitatea pierdută în haosul vieții de pe stradă. Curățenia personală devine astfel o punte spre redobândirea încrederii în sine și a sentimentului de apartenență la societate. Fiind un serviciu licențiat, respectăm cerințele legale, care impun nu doar aplicarea chestionarelor de satisfacție ci și prezența cutiei pentru sesizări și reclamații. Ne bucurăm de fiecare dată când beneficiarii semnează procesul verbal aferent verificării acestei cutii care, în cele mai multe cazuri, reflectă lipsa de reclamații – o dovadă a colaborării și comunicării deschise dintre personalul cantinei sociale și cei în slujba cărora ne aflăm: oameni ai străzii, oameni rămași ai nimănui. Consilierea socială, îndrumarea și sprijinul pentru întocmirea diverselor dosare de care acești oameni au nevoie au un efect pozitiv asupra vieții de zi cu zi. Le mulțumim beneficiarilor pentru felul direct, sincer și spontan în care ne împărtășesc orice doleanță. Această deschidere este prețioasă pentru noi și ne asumăm responsabilitatea de a ține cont de ceea ce exprimă, căutând cele mai potrivite răspunsuri la nevoile lor reale. Ei știu că pot apela la noi, iar noi știm că împreună putem să căutăm soluții care să le facă viața mai suportabilă, mai sigură și, mai ales, mai demnă. Teodora BODA Asistent social principal
Mai multe noutăți